تبلیغات
فایل مایل - پایان نامه بررسی ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو 136 | فروش فایل از همه جا
کسب درآمد در آفمس
ما را در اینستاگرام دنبال کنید

پشتیبانی

 
   
       
                       
            پایان نامه بررسی ارتقاء فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو در 136 صفحه  با فرمت ورد word           
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
                    دسته بندی                                        مدیریت                   
                    بازدید ها                                         19                   
                    فرمت فایل                                         doc                   
                    حجم فایل                                         125 کیلو بایت                   
                    تعداد صفحات فایل                                         136                   
           
               
                                دانلود پایان نامه بررسی ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو 136                                                گزارش تخلف برای پایان نامه بررسی ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو 136                               
           
       
       
           
                پایان نامه بررسی ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو 136           
           
               
                   

                    فروشنده فایل                   

                   
                    کد کاربری 8                   
                   
                    تمام فایل ها                   
               
               
                    کاربر               
               
           
       
       
       
           
           

پایان نامه مدیریت صنعتی ارتقاء فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو در 136 صفحه  با فرمت ورد word

مقدمه

ممكن است به دفعات شنیده باشیم كه سازمانهای هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج می شوند ، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به كار خود ادامه می‌دهند.

آیا سازمانهایی كه از صفحه رقابت خارج می‌شوند ، می‌خواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند ؟ در پاسخ باید گفت كه نمی‌خواستند یا نمی‌خواهند به چنین سرنوشتی دچار شوند سازمانهای كنونی باید دنبال خلاقیت و نوآوری باشند و برای اینكه از بین نروند همواره باید افراد را تشویق به نوآوری نمایند و پدیده تغییر را با آغوش باز بپذیرند .( رابینز ، 1376)

در اغلب موارد سازمانی كمتر به امر خلاقیت و نوآوری دست می‌زنند زیرا آن را تجارت ریسك‌داری می‌پندارند كه باید از كار اصلی خود منحرف شده و به اموری كه هنوز امتحان نشده‌اند ، بپردازند .

سازمانی باید با ساختارهای متناسب سازمانی كه متضمن پرورش و رشد خلاقیت باشد به رویارویی آینده بپردازند و در غیر این صورت محكوم به فنا هستند . دی گرین در نوشته خود با عنوان « سازمان برازنده و شایسته » بر این باور است كه سازمانی باید حالت سازگاری به خود بگیرند . سازمان خوب و شایسته آن است كه محیط را در ك كند ، اطلاعات و آگاهی‌های بایسته را به سرعت آماده كند ،‌سریع پاسخ دهد ، بستر مناسبی برای پرورش خلاقیت و نوآوری باشد ، از تجربیات بیاموزد و ساختار خود را بازنگری كند .( Degreem, 1982)

روند رو به رشد تكنولوژی و رقابت فشرده در صنایع و سازمانهای مختلف ، ضرورت خلاقیت و‌ نوآوری را اجتناب ناپذیر گردانیده است و سازمانهایی موفق هستند كه خود را با این روند تطبیق دهند در غیر اینصورت محكوم به شكست هستند .

در كشور ما به دلیل برخورداری از ارتكاب طبیعی و منابع خدادادی متاسفانه به فرایند نوآوری توجه چندانی مبذول نگردیده است و منتظر بوده‌ایم تا دیگران برای ما فكر كنند و به تولیدات محصولات و فرآیندهای جدید بپردازیم و نتایج آنها را پس از مدت طولانی و منسوخ شده دریافت و به كار گیریم .

در مباحث علمی غالباً مفاهیم تحقیق در روش علمی بصورت مراتب بكار برده می‌شود هر چند بین این دو وجوه مشترك معنایی وجود دارد ، ولی تفكیك آنها موجب تمیز اختلاف بین آنها می‌شود . تحقیق ، روندی منظم‌تر و قوی‌تر و وسیع‌تر از روش علمی است ، تحقیق با ساختار منظم‌تری از كنكاش توام است ،‌كه معمولاً منجر به نوعی ثبت مراحل و گزارش نتایج و دستاوردها می‌شود . هر چند می‌توان روح علمی را بدون تحقیق بكار گرفته ولی تحقیق علمی را نمی‌توان بدون روش و جوهر علمی انجام داد .بنابراین تحقیق ، عرصه تخصصی‌تری از روش شناسایی است .( دلاور ، 1380)

جان دیوی ( J.Dewey) پژوهش را عبارت از فرایند جستجوی منظم‌ برای مشخص كردن یك موقعیت می‌داند بنابراین پژوهش ، فرایندی است كه از طریق آن می‌توان درباره ناشناخته‌ها به جستجو پرداخت ، و نسبت به آن شناخت لازم را كسب كرده در این فرایند از چگونگی گردآوری شواهد و تبدیل آنها به یافته را تحت عنوان روش شناسی یاد می‌شود .( سرمدی ، 1380)

كنترل دقیق ،‌شرطی كه مانع عوامل نامربوط و مزاحم می شود

نمونه‌گیری صحیح ، شرطی كه یافته‌های پژوهشی را قابل بسط و تعمیم می‌سازد .

رعایت شرط اول ، امتیاز درونی ، و رعایت شرط دوم ،‌اعتبار بیرونی تحقیق را موجب می‌شود . هر تحقیق خاص ، ممكن است دارای هر نوع اعتبار یافاقد یكی از آنها باشد . منظور این نیست كه در مواردی كه اعتبار درونی یا بیرونی در تحقیق اهمیت دارند ، می‌توان فقدان دیگری را نادیده گرفت ، بلكه منظور این است كه مواردی یافت می‌شود كه یكی از دو مساله حاكم نیست .( دلاور ، 1380)

پایه هر علمی ،‌روش شناخت آن است ، اعتبار و ارزش قوانین هر علمی به روش شناختی مبتنی است كه در آن علم بكار می‌رود از اصطلاح روش تحقیق ، معانی خاص و متمایزی در متون علمی استنباط می شود این استنباطها گاهی دارای وابستگی هستند و در مواردی روش تحقیق و نوع ، مترادف فرض شده‌اند .

در اینجا به چندین استنباط مختلف در مورد روش تحقیق اشاره می شود .

  • روش تحقیق به معنای رویكرد هستی شناسی ( مانند روش فلسفی )
  • روش تحقیق به معنای مكاتب فكری و روشهای تحقیق طبیعت و جامعه ( مانند تجزیه گرایی با اثبات گرایی ، ابطال ‌گرایی ، فهم گرایی و غیره )
  • روش تحقیق به عنوان یك فرایند نظام‌مند برای یافتن پاسخ یك پرسش یا راه حل یك مساله ، كه در این مورد روش تحقیق مجموعه‌ای از قواعد ابزار و راه‌های معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت‌ها ، كشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشكلات است ( خاكی ، 1378) در این تحقیق منظور از روش تحقیق ، بیشتر در معنای سوم آن است .

هرتحقیقی ،‌تلاشی سیستماتیك و روش‌مند به منظور دستیابی به پاسخ یك پرسش ، یا راه حل برای یك مساله است با توجه به اینكه پرسشها و مسأله‌ها ، ماهیت‌های گوناگون دارند ، لذا می‌توان بر پایه چگونگی این پرسشها و مساله‌ها ، تحقیقات را طبقه‌بندی كرد . به عبارتی دیگر در طبقه بندی تحقیقات برحسب اهداف ، قبل از هر چیز بر میزان كاربرد مستقیم یافته‌ها و درجه تعمیم پذیری آنها در شرایط دیگر توجه می‌شود . در پژوهشهای علوم رفتاری با دو رویكرد مواجه هستیم :

الف – رویكرد خردگرایانه[1]

ب- رویكرد طبیعت‌گرایانه [2]

به عبارت دیگر در حوضه علوم رفتاری ، انتخاب رویكرد انجام پژوهش بر پایه جهان بینی و پارادایمی است كه در پژوهش اختیار می‌كنیم .

پارادایم خردگرایانه با دیدگاه اصالت تحصل[3]سروكار دارد ، و مفروضه آن این است كه « واقعیت چیزی است كه می‌توان بوسیله هراس خود آن را تجربه كرد » از ویژگی‌های پارادایم خردگرایانه ، تلخیص بودن ، تكرار پذیری و ابطال پذیری است .

پارادایم طبیعت گرایانه ، بر این فرض استوار است كه واقعیت چیزی نیست كه همه افراد بطور یكسان آن را مشاهده كنند ،‌و تجربه مشابهی از آن بدست آورنده مفروضه اصلی این پارادایم آن است كه «‌ واقعیت مورد مشاهده ، تفسیر افراد و ذهنیت آنها بستگی دارد »

[1] .Rationalistic Approach

[2] .Nataralistic Approach

[3] .Positivism

           
                   
   


کانال تلگرام ما،حتما متصل شوید


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر



فایل مایل
فروش فایل از همه جا

کنترل ها
صفحه اصلی




درباره

این تارنما محلی برای گردآوری فایل های درخواستی شماست.
لطفا ما را در گردآوری و مدیریت محتوای سایت راهنمایی نمایید!

در صورت آنلاین بودن پشتیبان ها میتوانید از بخش "صفحات جانبی-پشتیبانی آنلاین" با ما در تماس باشید.

با تشکر از بازدید شما عزیزان
مدیران وبلاگ فایل مایل

مدیر ارشد : مهدی محمدی
مطالب اخیر
نظرسنجی
فایل مایل را بیشتر نیازمند تقویت در کدام یک از حوزه های زیر میدانید؟













آمار
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
تبلیغات
درخواست تبلیغ در سایت
درخواست تبلیغ در سایت
در خواست تبلیغ در سایت
درخواست تبلیغ در سایت
درخواست تبلیغ در سایت
فروشگاه ها